czwartek, 6 marca 2014

O czterech podkładach.

Na temat podkładów możnaby mówić godzinami. Zaczynając od konsystencji która najbardziej nam odpowiada. Najbardziej popularne są fluidy, chociaż większość z nas sięga za pewne też po musy czy podkłady w kompakcie. Te ostatnie jak dla mnie są najmniej praktyczne, ale można wybrać względem swoich upodobań.
Rodzaje są także przeróżne. Matujące, rozświetlające, dopasowujące się do skóry, z SPF, czy też z efektem "liftingującym", do skóry mieszanej, tłustej, normalnej i suchej.
Jednym słowem, każda może wybrać coś do siebie. Biorąc pod uwagę konsystencje, rodzaj skóry i odcień. Na zimę na pewno sięgamy po coś jaśniejszego i cięższego, natomiast latem szukamy odcienia ciemniejszego, lżejszego. Bardzo dobrze, jeśli taki podkład posiada factor SPF, chroniący skórę.

Jednak znalezienie podkładu idealnego jest marzeniem większości z nas. Na pewno komuś się udało, mnie do tej pory jeszcze nie, choć mam swoje ulubione.


1. Rimmel Wake Me Up 100 Ivory - Nie należę do ludzi o bardzo jasnej cerze, a jednak byłam zmuszona sięgnąć po najjaśniejszy odcień, więc na wstępie możemy odradzić osobom o bardzo jasnej cerze szukania idealnego odcienia wśród tego podkładu. Niestety nie znajdą nic dla siebie. Jeśli natomiast chodzi o sam podkład to bardzo lubiłam jego gęstą konsystencje, mogłam go rozsmarować palcami, nakładać praktycznie jak krem, jednocześnie nie robił efektu maski, a jego rozświetlające drobinki rzeczywiście powodowały, że buzia była promienista. Jest to zdecydowanie mój MUST HAVE na lato. Lekki, świeży, SPF 15.

2. Revlon Colorstay poleciła mi pani w Hebe. Mówiła, że używa tego kosmetyku latami, że świetnie matuje i długo się trzyma. Ponad to pomogła mi wybrać odcień z milionowej ilości numerków za co jestem jej wdzięczna, bo sama bym sobie nie poradziła. Rzeczywiście podkład jest trwały, matowi, chociaż zauważyłam, że przesusza mi skóre, podkreśla suche "skórki, należy więc najpierw nałożyć krem nawilżający, a następnie nakładać podkład. Sama konsystencja dość fajna. Jedyna wada to brak pompki w opakowaniu. Jednak jest na tyle sprytnie to zrobione, że po wstrząśnięciu podkład "wysuwa" się do przodu i można spokojnie umieścić go na dłoni by potem rozmarować na buzi. Brakuje mi trochę efektu rozświetlenia do którego się przyzwyczaiłam przy Rimmel, ale jednak w dalszym ciągu jest całkiem całkiem.

3. Bourjois 1 2 3 Perfekt to mój ulubieniec. Dzięki korektorom w nim zawartym doskonale kamufluje, matuje, a to wszystko bez efektu maski. Sama cena jest dość wysoka, ale za taką jakość moim zdaniem warto. Co więcej ma dość przyjemny zapach, jest wydajny i ma pompkę. Używałam go bardzo bardzo długo zanim zdecydowałam się na cokolwiek innego. Zrezygnowałam, gdy pomyliłam sobie odcień i kupiłam zbyt ciemny. Wtedy postanowiłam zamienić go na coś innego.

4. L'Oreal True Match to dla mnie kompletny niewypał. Było mi strasznie trudno dobrać jakikolwiek odcień z tej serii. Większość wpadała w pomarańcz, druga część była znowy zbyt ciemna. Jest zbyt wodnisty, co niezwykle przeszkadza mi w nakładaniu go i zazwyczaj robie to pędzlem, bo palce niestety powodują, że efekt matowienia znika. Niezbyt trwały i mam wrażenie, że zatyka pory. Niestety zawiodłam się bardzo. Ponieważ puder z tej serii jest bardzo przeze mnie lubiany.


5 komentarzy :

  1. Moim zdecydowanym faworytem był fluid Healthy Mix również Bourjois (niestety, z tego co wiem niedostępny już na rynku), więc może oni po prostu mają dobre fluidy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie dobrze sprawdza się Lirene City Matt. Jednak mam bardzo mało wymagającą cerę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie używam podkładów... każdy na początku wydawał mi się fajny, ale później ujawniała sięjego "ciemna strona" xD
    Dlatego już od jakiegoś czasu używam tylko kremów BB ^.~

    http://brilliantlyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam problem z doborem dobrego podkładu jestem blondynka i moja cera jest jesna nawet bardzo blada dopóki się nie opalę:( i ostatnio używam aż dwóch, mieszam je i dopiero wychodzi kolor który mi pasuje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja planuje kupić Revlon :)
    Zapraszam do siebie i do obserwacji :)

    OdpowiedzUsuń

About Me

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka